Saturday, May 1, 2010

Part1..
last two weeks, I've been sooooooooo busy doing my reports. three reports nak kena tambah isi+edit+goreng before viva session take place on 21st April..tidur tak cukup.sanggup angkut laptop bawak pergi office tiap2 hari. pada hari viva tu, Alhamdulillah..semuanya berjalan lancar..cuma kena betulkan ECA hingga malam tu aku tak tidur sampai esoknya collapse tak pergi office.haha.mengada-ngada je lebih tu.haha.eh tapi betul.memang pagi tu tak larat.lepas siapkan ECA, aku tidur.bangun kejap called kerani tu (dengan suara serak2 baru bangun tidur) kemudian aku sambung tidur balik.heheh..tengah hari tu message cik teh. aku cakap nak jumpa dia sebab nak hantar ECA tu. then dia reply cakap jumpa kat lobi hotel renaissance kota bharu.sempat pulak dia suruh aku belikan selipar getah..haha.I'll do anything for you cik teh!hehe.sampai je kat hotel, message cik teh bagitau dah sampai and wait for her for 10minutes.and finally, i've submitted my ECA and in front of my eyes she wrote how much did i get for the ECA task..Alhamdulillah..sangat bersyukur dengan markah itu. berbaloi2 tak tidur malam tu!haha.then she gave me back the report and ask me to sent it next sem sekali dengan log book.now, everything is settled.muahaha.lega weh semua dah lepas.macam taknak pergi office dah.haha.dapat la pulak kan.terpaksalah bersabar tunggu sebulan lebih lagi..huhu..

Part2..
last Saturday, I'm taking MUET at my former high school, SMK Ketereh as a private candidate.malam tu, sempat lagi pergi bookstore cari model questions. sebabnya aku tak buat preparation pun..bila dah tengok kawan2 yang lain dok tayang buku, tiba-tiba macam cuak.aihh..pergi bookstore nasib baik jumpa buku yang murah.sesuai la untuk orang yang desperate macam aku. -__-
balik dari bookstore, aku terus buat sample questions..trust me, ianya sangat susah!i'm not kidding okay.untuk soalan reading comprehension, articles yang digunakan dah la panjang2.lepas tu guna bahasa tinggi2..susah la sikit nak faham kalau tak baca betul2..lepas buat 3 set soalan, aku tidur.risau kot2 tak boleh bangun awal.haha.
tibalah harinya..frankly speaking, aku nervous nak pergi sekolah tu pada pagi tu..almost 3 years tak jejak kaki kat situ..sekali kena pergi exam kat situ pulak.macam2 perasaan la ada.tapi buat rilex je.haha.bab2 cover ni memang pandai!as i told u, reading comprehension sangat susah.sama lah hari tu..susah! then writing paper...uishh..aku bantai je tulis essays..takde idea..cik sasa message aku pun btau benda yang sama.then tibalah saat2 yang paling mengecewakan aku.listening paper.serius aku cakap, aku benci listening paper!i didn't perform well for that paper.frust kot.tak dapat nak tangkap ape yang dibacakan..lepas paper tu aku terfikir macam mana la nasib result MUET aku nanti..tu tak campur dengan speaking paper 10th May nanti. *sigh*
tapi aku suka pergi sekolah tu hari tu..dapat jumpa cikgu bahasa melayu masa form4&5..english teacher mase form5..teacher aku tu siap cubit pipi aku lagi.makin gemuk katanya.haha.then mase dalam dewan, aku nampak cikgu fizik aku.haha.masih lagi maintain cute.macam dulu2.haha.bila balik ke sekolah tu, aku teringat masa zaman2 jadi budak sekolah.tiap2 sudut kat sekolah tu ada kenangan masing2.haha.nak lagi kat studio Lukisan Kejuruteraan merangkap kelas aku masa form4.hehe.. *senyum sorang2*

okay enough for the reports and muet..

you know what, sometimes we have to be realistic when it comes to the personal matter. you might thing it is just a simple thing that you can ignore. and obviously, it is not as simple as you think. need to find the best way to handle this. but the question is, ada ke?selalunya bila macam ni, menipu diri sendiri is the most popular way. *sigh* ~sangat tak matang kan?..

till then baby.

~w.N.a~

p/s: there is a girl who looking for the additional sun to give more sunshine into her life..will you?

No comments: