Sunday, October 5, 2008

selamat hari raya!!!

selamat hari raya semua!!!
di kesempatan ni,aku nak mohon ampun dari hujung kaki sampailah ke hujung rambut kalau ade salah dan silap yang aku lakukan kat korang samaada secara sengaja atau tak tersengaja..aku ni manusia biasa je,sama mcm korang jugak, tak pernah lari dari buat silap..
hurm..dah lama aku tak update blog aku ni..masa tak begitu mengizinkan..lepas cuti mid sem aritu mmg kerja berlambak..assignment tak putus2..dgn tibenya ramadhan almubarak lagi..
tak sempat nak keluar pei online kat uptown..tu tak campur dengan problem wireless kat kampus tu lgi..mcm2 hal la..
kehidupan aku kat kampus tu agak enjoy n happening..dapat geng yang baguusss+happening+sporting=mmg bestlah!!!..haha..sepanjang weekend ramadhan aritu,ade gak kami pergi ipoh,bukak puasa kat sane n minggu last tu kami pergi lumut..huhu.sempat jgk la amek gmbar.tapi yang tak tahan,aku makan tom yam kena rm6!!gilerr bab btul la.dah la nasi putih dia tu bagi ciput je.sabar je la...
dalam kelas ponn nak kate best,best la jgk..yela ngan clasmate yang happenin takkan la tak best.btul tak?tapi dgn klasmate kelas lain tu kureng la sket..huhu.lantak diorang la.. geng canthekkk la katekan..malas aku nak masuk campur.
before ramadhan aritu,department qS ade dinner.kat swiss garden resort.agak enjoy mlm tu.huhu.tapi aku tak duduk kat meja ponn.aku incharge under ajk montaj,terpaksa la duduk kat meja montaj..montaj ni kawan aku yg jd ketua,aku ni org bawahan je.hehe.
ok stop dulu hal kampus..skang masuk lak hal raye.haha..
raya tahun ni sgt best.tapi untuk raye 1st n 2nd je la..dua haru ni je aku dapat berkumpul seisi keluarga..buat kecoh dengan cousins aku yang sememangnya happenning.fuhhh sgt best time tu!!n bile masuk je 3rd day,semuanya dah balik pada yg asal.dah tak rase sgt raye.abang aku dah balik kL,dah kene kerja ari jumaat tu.kakak aku ponn dah balik umah mentua dia.cousins aku dah balik umah masing2.aku n kakak aku yang sorang lagi duduk je kat umah tu..tersangat la boring hidup aku hari tu..begitu la untuk hari yang seterusnya..smpailah hari ni..
aku kena balik kampus 7hb.sepatutnya hari nii dah patut balik,tapi sebab xde tiket terpaksa la ponteng untuk esok n luse punye klas..sangat rugii lorrr!!!
hurm..aku baru bukak prenster aku tadi.terbaca dua buletin yg telah dipost oleh hamba allah ni..tajuk nya ponn mak aihhh.bahaya sungguh.aku sebenarnya malas nak masuk campur lam hal diorang tu.masing2 dah besar n sepatutnya dah pandai berfikir mane yang baik dan buruk.tapi masalhnya they don't!!!perangai macam budak2..tak payah nak mengata orang kalau dalam diri sendiri tu ponn same jgk buruknya perangai..korang semua dah besar.takkan la sebab seorang yan kononya menjadi mangsa,korang nak jadikan org lain yg tak sepatutnya jadi mangsa korang???jangan nak libatkan orang lain kalau masalah tu berpunca daripada kita sendiri..kenal dulu diri tu b4 nak mengata orang.dah sure sgt ke ape yang korang dengar dari mulut sumone tu same dgn tuan punya badan yang bercakap tu??aku tak nak sebelah kan sesape tapi korang fikirkan la..hati manusia ni bukannya boleh jangka sangat..jgn ingat org yang luarannya nmpak baik,dalamannya ponn baik gak..entah2 yang di depan koran tu yang sebenarnya musuh..musuh dalam selimut..
dah la.malas dh nak taip..
by the way,selamat hari raya & maaf zahir & batin..
sampai ketemu lagi...
tata!!

No comments: