Friday, March 20, 2009

kembali...

assalamualaikum and salam sejahtera buat semua!haha.skema kot ayat.waa rindunya nak blogging.dah lama tak post blog ni..busy la lately.dari sebelum aku balik rumah aritu sampai la hari ni tak turun online pon.busy dengan assignment la,line internet buat hal la..macam2..huhu..
soooo cerita mane yang patut aku cerita dulu?...macam banyak je.haha.ok start dengan weekend yang aku balik kelantan tu.

060309-080309 aku ade kat kampung..balik aritu macam pergi site visit plak.mane taknye,kat tu sekarang ade renovation sket.besarkan ruang tamu then tambah bilik tidur dua..kebetulan plak time tukang rumah baru nak naikkan tiang.hoho.dapatla aku tengok macam mane diorang pasang formwork dengan reinforcement nye skali..hehe..sebelum ni belajar teori je.bila dah dapat tengok depan mata ni sekurang2nya dapat tambah kefahaman aku ni..aishhh..aku nak upload gambar ni tapi tak dapat plak.tension2!huhu..takde la banyak sangat pon.2,3 keping je.hehe..tak sempat nak amek gambar banyak2..pastu sarah and amirul pon ade aritu.haishhh makin nakal anak2 buah aku tu.miss them a lot!! T_T

haa my mum and dad dapat 'cucu' baru.haha..cucu la sangat..cucu anak kucing..bukan 3,4 ekor tapi 10 ekor..yeappp SEPULUH!!4 daripada POK CHEQ, 3 daripada BUSUKKK and 3 lagi daripada MAS( singkatan daripada 'Mabuk Air Sejuk'..tu my dad yang bagi nama.sebab si mas tu selalu sangat berkelakuan yang pelik2..keluar ikut pintu depan masuk ikut pintu belakang..sengal..)...teruja bila tengok anak2 kucing yang tomey2 (err tiru macam ustaz aku cakap) tu..tapi BUSUKK(dia dapat nama tu sebab mase ia kecik2 perut selalu meragam then ade 'benda' selalu melekat kat ekor dia yang lebat tu..memang busuk giler..haha..tomey tapi busuk..akhirnya dapat la nama tu..) buat hal palk..gila meroyan..haha..kucing pon ade jugak gila meroyan ni..ade ke patut ia taknak bagi susu kat anak2 dia tu..kakak aku dah puas paksa si busuk tu bagi susu tapi kucing tu buat derrkkk je..letak anak2 dengan ngan dia,bleh plak marah2..time tu aku terpikir ayat "binatang pon sayangkan anaknya"..memang tak boleh diguna pakai untuk SI BUSUKK frasa tu..terpaksa la pisahkan anak2nya and letak kat kotak POK CHEQ and MAS..biar dua beranak tu bagi susu kat anak2 BUSUKK tu...
tapi last monday aku dapat berita yang sedih..(sedih ke?...)POK CHEQ dah mati..kakak aku cakap termakan racun..adik aku menangis dengan bersungguh2..yelaa dah POK CHEQ tu kucen dia..dia yang jumpa si pok cheq tu kat tepi jalan..sampai akak and mak aku pon menitik air mata tengok dia nangis..sensitip jugak adik aku ni..baru aku tau..selama ni dok gaduh je ngan dia..tapi adik aku tu memang agak manja tapi manja bertempat..kira ok la tu..sabar je la adekk..jaga je anak2 pok cheq tu..and sekarang aku tak sure MAS seekor je ke yang bagi sumber makanan kat kesepuluh2 ekor kittens kat rumah tu..seksaa kottt si mas tu..haha..
mase balik aritu sempat jugak pegi kbmall..pegi cari UBBL..punya la susah nak cari buku tu..tu pon ade satu tu je..tu pon bukan yang latest punya.tapi amek je la..kang susah plak nak cari..


bila dah balik uitm balik,banyak pulak keje menanti..memang kami as a qs atudent nampak macam rilex tapi sebenarnya tak pon..kate la diz week kami free,next week comfirm busy giler2..boleh plak gilir2 macam tu..tapi frankly speaking,kami memang BUSYYYYYYYYY!!!...
huh..
tapi dalam busy2 pon,sempat jugak aku pegi event yang ade kat uitm ni..last friday ade penutup sport day bagi qs.terpaksa la semua sesiapa yang bergelar student qs turun padang.dari pagi sampai la tengah hari..dah la kami yang part3 kena handle sport day..memang kalau dari pandangan kasar semuanya nampak smooth and clean tapi ade la sket problem yang timbul..adat la tu..tak semua benda yang kita buat perfect.tunggu je la post mortem nanti..ngeeeeee....esoknya plak ade family kolej cempaka sari..(bakawali2-kolej aku :D, dahlia1 and anggerik1)..aku turun pon dah lambat..sepatutnya pukul8.00 dah kena turun tapi aku and the gang turun pukul10..paham2 la kalau dah weekend ni.hehe..malam tu plak pegi event bebudak archy..ARCHYFEST-AJAR namanya..hoho..best la jugak..ade live band,persembahan dance step..semua bebudak archy involved dalam event tu..baguss la diorang.hehe..aku terfikir jugak nape qs tak boleh buat event macam tu.. :/

ape lagi eh?.....banyak sangat benda nak story sampai dah tak tercerita plak..hehe..
hari rabu depan ade dinner qs..kat hotel syuen,ipoh..tak ramai sangat kawan2 aku pergi tapi kalau ramai tak pergi pon timbul masalah jugak..so baik aku pergi.. :D

haa last thursday,ade seorang student degree OM meninggal..menurut cerita,sebab migrain..aku tahu ni pon sebab ade kawan aku yang bagitau..aku tak kenal sangat arwah ni tapi cam la muka dia tu..sebab aku cakap hal ni hanya untul renungan sebenarnya..sebab benda tu jadi tiba2..agak mengejutkan la jugak bagi kawan2 dia yang terdekat..ade kawan kepada kawan aku tu baru je nampak dia malam rabu tu..and ade jugak yang nampak arwah pagi tu kat uptown..bayangkan,pagi tu nampak and petang tu dah dapat berita arwah dah meninggal..dah tentu la kita terkejut kan?...takut aku bila dapat tahu hal ni..bukan ape..kita ni entah bila plak masanya..entah esok atau lusa,sape yang tau?...dengan ilmu agama yang belum tentu cukup,dah sedia ke kita dengan kematian?..ajal maut ni tak kira umur..kalau dah sampai masa,memang and tetap akan pergi..no turning back..so,fikirla baik2..aku cakap ni bukan sebab aku ni baik sangat tapi sekadar untuk renungan bersama..semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh..aminn...

okehh..tu je la ountuk kali ni..banyak plak patah perkataan kali ni..hehe..
kalau ade kesempatan,akan ade post yang baru..

semoga ketemu lagi!!
tata!...



w.n.a

No comments: