Saturday, December 26, 2009

daun dan pohon



"....DAUN terbang kerana angin bertiup atau kerana POHON yang tidak memintanya untuk tinggal?..."

ayat kat atas tu aku petik dari satu majalah yang aku baca last 2 days..ada satu page tu khas untuk readers yang rasa2 macam nak buat pengakuan or bercerita tentang kisah cinta diorang yang kecundang di tengah jalan or apa2 je la yang sewaktu dengannya..bila aku baca kisah ni, aku boleh faham cerita tu dengan cepat..and aku rasa lelaki tu sangat kejam sebab ego dia tinggi sangat..and sebab ego and turutkan sangat emosi, dia hilang kawan baik dia yang mana seorang perempuan yang sebenarnya dia sangat suka kat girl tu and dia tahu that girl tu pun suka jugak dekat dia..pada hari dia nak confess dekat girl tu, that girl told him that she's in a relationship with someone now..baru la dia merasa apa yang that girl rasa selama dorang berkawan..that girl pernah menangis sebab dia..that girl dengar je bila dia bercerita pasal girlfriends dia padahal dia tahu that girl sakit hati and kecewa..tapi dia boleh buat bodoh je..then now, dia rugi..that girl dah ada orang lain..and ayat yang aku tulis tu sebenarnya kiriman SMS daripada gadis tu kepada dia selepas insiden tu..dia yang merupakan 'POHON' dan 'DAUN' pula gadis tu.. kesimpulannya, korang nilai sendiri la apa maksud di sebalik ayat tu.. aku pernah menjadi pohon dan daun..aku tahu macam mana sakitnya..so please, jangan buat dekat sesiapa macam tu or u'll be regret it..
sebab sekali daun tu pergi, daun tu takkan balik dah..remember that.. -____-

p/s: sekarang aku bukan pohon dan juga bukan daun..i'm not going anywhere unless u want me to stay away from your life then i'll go..aku cakap betul ni..
oh ya..rasa dihargai bila ada orang cakap kita ni seorang yang memahami..itu gunanya kawan kan?untuk memahami dan difahami.. :D

No comments: